Tagasi

EVS-ISO 10003:2009

Kvaliteedijuhtimine. Kliendi rahulolu. Juhised organisatsiooniväliste vaidluste lahendamiseks

Üldinfo
Kehtetu alates 16.09.2019
Alusdokumendid
ISO 10003:2007
Direktiivid või määrused
puuduvad

Standardi ajalugu

Staatus
Kuupäev
Tüüp
Nimetus
16.09.2019
Põhitekst
05.02.2009
Põhitekst
See rahvusvaheline standard annab ettevõttele juhiseid, kuidas planeerida, kavandada, arendada, töös hoida, säilitada ja täiustada toimivat ja tõhusat vaidluste lahendamise protsessi kaebuste korral, mis on jäänud ettevõtte poolt lahendamata. See rahvusvaheline standard on rakendatav:
—  kaebustele, mis on seotud ettevõtte klientidele mõeldud või klientide poolt nõutud toodetega; kaebustega tegelemise protsessidele või vaidluste lahendamise protsessidele;
MÄRKUS 1  Selles rahvusvahelises standardis hõlmab termin „toode“ teenuseid, tarkvara, riistvara ja valmistooteid.
—  siseriiklikust või välismaisest äritegevusest, kaasa arvatud elektroonilisest kaubandusest tulenevate vaidluste lahendamine.
See rahvusvaheline standard on mõeldud kasutamiseks ettevõtetele, sõltumata nende liigist, suurusest või pakutavast kaubast, ning käsitleb:
—  juhiseid määramiseks, kuidas ja millal saab ettevõte osaleda vaidluste lahendamises;
—  juhiseid teenuse pakkuja (vaidluse lahendaja)  valimiseks ja nende teenuste kasutamiseks;
—  juhtkonna kaasamist ja pühendumust vaidluste lahendamisele ning vajalike ressursside paigutamist ettevõttesse;
—  õiglase, sobiliku, läbipaistva ja kättesaadava vaidluste lahendamise põhialuseid;
—  juhiseid ettevõtte vaidluste lahendamises osalemise korraldamiseks ning
—  vaidluste lahendamise protsessi jälgimiseks, hindamiseks ja täiustamiseks.
MÄRKUS 2  See rahvusvaheline standard on mõeldud eelkõige vaidluste lahendamiseks ettevõtte ja
—  eraisikute, kes ostavad või kasutavad tooteid isiklikuks või koduseks tarbeks, vahel või
—  väikeettevõtete vahel.
See rahvusvaheline standard ei ole mõeldud sertifitseerimisel või lepingulistel eesmärkidel kasutamiseks. See ei ole rakendatav teist liiki vaidluste lahendamiseks, nagu näiteks töölevõtmise vaidlused. See ei püüa muuta olemasolevate seaduslike ja reguleerivate nõuetega tagatud õigusi ja kohustusi.
See rahvusvaheline standard ei sobi kaebuste käsitlemiseks ettevõtte sees.
*
*
*
PDF
20,74 € koos KM-ga
Paber
20,74 € koos KM-ga
Sirvi standardit alates 2,44 € koos KM-ga
Standardi monitooring

Teised on ostnud veel

Põhitekst

EVS-ISO 10001:2009

Kvaliteedijuhtimine. Kliendirahulolu. Organisatsioonide käitumisnormide juhised
Kehtetu alates 02.01.2020
Põhitekst + parandus

EVS-EN ISO 9001:2008

Kvaliteedijuhtimissüsteemid. Nõuded
Kehtetu alates 06.10.2015
Põhitekst

EVS-EN 60706-5:2007

Maintainability of equipment -- Part 5: Testability and diagnostic testing
Uusim versioon Kehtiv alates 05.12.2007
Põhitekst

EVS-EN 62061:2005

Masinate ohutus. Ohutusega seotud elektriliste, elektrooniliste ja programmeeritavate elektrooniliste kontrollsüsteemide funktsionaalne ohutus
Kehtetu alates 03.08.2021