FileOpen KKK

Miks on üldse vaja standardite kasutamist piirata?

Standardid on autoriõiguste objektid ning nende kasutamisel tuleb järgida autoriõiguste reegleid. Samuti lähtume oma töös rahvusvaheliste standardimisorganisatsioonide levitamisreeglitest. Tegutsemiseks vajalikud rahalised vahendid saab Standardikeskus suures osas standardite müügist, seega on meie jaoks väga oluline, et standardeid ei kopeeritaks ega levitataks illegaalselt.  

Mida teha, kui soovin kasutada ühe kasutaja litsentsiga ostetud standardit mitmest seadmest?

Ühe kasutaja litsentsiga ostetud standard on mõeldud kasutamiseks ühes seadmes. Kui te soovite standardit kasutada rohkemates seadmetes, peaksite standardi ostma mitme kasutaja litsentsiga.

FileOpeni tarkvaraliides töötab järgmistes operatsioonisüsteemides

Windows - Windows 7 või hilisem, Server 2008 või hilisem

Adobe Acrobat Reader 9.0 või hilisem

Macintosh – Mac OS X (Ingliskeelne paigaldusjuhis)

Adobe Acrobat Reader 9.0 või hilisem

Iga operatsioonisüsteemi puhul tuleb arvutisse paigaldada selle konkreetse operatsioonisüsteemi jaoks mõeldud tarkvaraliides, mille saab alla laadida FileOpen kodulehelt.

Veateated FileOpen tarkvaraliidese paigaldamisel

Miks on standardi lehed tühjad, kuigi kasutajakontol näitab, et standard on allalaetud?

Eeldatavasti puudub teie seadmes krüpteeritud PDF-faili avamiseks vajalik tarkvaraliides FileOpen, mille saab alla laadida FileOpeni kodulehelt. Tarkvaraliides tuleb valida vastavalt teie seadmes kasutatava operatsioonisüsteemi järgi. Kaitstud PDF-faili avamiseks tuleb valida PDF-lugeja programm Adobe Acrobat Reader.

Miks standard (PDF-fail) ei avane, kui FileOpeni tarkvaraliides on paigaldatud?

FileOpen tarkvaraliides töötab üksnes PDF-lugeja programmiga Adobe Acrobat Reader. Palun kontrollige, et PDF-faili avamiseks on valitud Adobe Acrobat Reader. Ühe kasutaja litsentsiga standardeid ei saa avada teiste PDF-lugejatega

Veateated standardi (PDF-faili) avamisel

Mida teha, kui esineb veateade - PDF-dokumendi laadimine nurjus (Failed to load PDF document)?

See veateade tähendab, et standardi allalaadimisel kasutatakse Google Chrome brauserit. Google Chrome kasutab vaikimisi PDF-vormingus dokumentide kuvamiseks Chrome PDF Viewer plugini. Chrome PDF Viewer ei toeta ühe kasutaja litsentsiga  standardite krüpteerimiseks kasutatavat FileOpen tarkvaraliidest.

Probleemi saab lahendada järgmiselt:

1. Avage Google Chrome brauser

2. Valige paremast nurgast nupp  ja avage Seaded.

3. Valige Täpsemad seaded.

4. Edasi valige Privaatsus ja turvalisus ning selle alt Sisu seaded.

5. Edasi valige PDF-dokumendid ja tehke aktiivseks kast, mis on teksti järel ''Laadige PDF-failid alla selle asemel, et need Chrome'is automaatselt avada''.

Kui muudatus on tehtud avaneb kaitstud PDF-fail PDF-lugejaga Adobe Acrobat Reader.

*Võimalus on ka valida PDF-vormingus dokumentide allalaadimiseks teine brauser (Mozilla Firefox või Internet Explorer).

Laadisin alla FileOpen tarkvaraliidese, aga standard on pärast avamist ikka tühi?

Palun kontrollige, kas te:

  • lisaks tarkvaraliidese allalaadimisele selle ka arvutisse paigaldasite (käivitasite allalaaditud tarkvara);
  • kas te laadisite FileOpeni kodulehelt alla teie operatsioonisüsteemile sobiva liidese;
  • kas te kasutate standardi vaatamiseks PDF-lugeja programmi Adobe Acrobat Reader.  

Mida teha, kui standardi avamisel saadakse veateade "There was an error contacting the server or the server's response could not be decoded. Please check your internet connection. If this error persists please contact the publisher and present the text of this message."?

  •          kontrollida  tuleks internetiühenduse olemasolu teie seadmes;
  •          kontrollida  tuleks tulemüüri, et see ei takistaks tarkvaraliidese kasutamist ja sellega ühenduse saamist;
  •          abi võib olla ka tarkvaraliidese uuendamisest, mis on saadaval File Open'i kodulehel.

Mida teha, kui standardi avamisel tuleb osade lehekülgede kohta teade „There was an error processing a page. There was a problem reading this document (110)“?

Probleemi esinemisel tuleks ühendust võtta EVS klienditeenindusega, kas e-kirja teel standard@evs.ee või telefoni teel 60 550 60.

Miks ei saa standardit avada teises seadmes?

Olete soetanud ühe kasutaja litsentsiga  standardi. Eesti Standardikeskuse dokumentide kasutusleping lubab ühe kasutaja litsentsiga  ostetud standardit kasutada ainult ühes seadmes, teha 2 väljatrükki ja 1 elektroonse varukoopia.

Mida teha, kui minu seadmesse ei ole võimalik installeerida tarkvaraliidest FileOpen või soovin ostetud standardile litsentse juurde osta?

Sellisel juhul soovitame muuta ühe kasutaja litsentsiga standard mitme kasutaja litsentsiga standardiks. Seda saate teha oma kasutajakontol rubriigis „Tellitud elektroonsed standardid“ lisatasu eest.

Mida teha, kui seade on vahetatud ja ei saa standardeid avada uues seadmes?

Seadme vahetuse puhul tuleks ühendust võtta EVS klienditeenindusega, kas e-kirja teel standard@evs.ee või telefoni teel 60 55 060. EVS klienditeenindus saab teha standardi(te)le uuenduse, et kasutajal oleks võimalik ostetud standardeid taas avada. Kindlasti peab olema uude seadmesse paigaldatud ka vajalik tarkvaraliides FileOpen, mille saab vajadusel alla laadida File Open'i kodulehelt.

Kas ühe kasutaja litsentsiga standardist tohib teha varukoopia?

Range soovitus on teha elektroonsest standardist varukoopia. Arvuti vahetuse korral või mõne muu probleemi esinemisel on varukoopia olemasolul võimalik EVS-i klienditeeninduse abiga taastada lugemisõigus või viia seeüle teise seadmesse.

Veateated standardi printimisel

Mida teha, kui väljatrükk on loetamatu?

Avage standard (PDF-fail) Adobe Acrobat Readeriga, valige menüüst File, selle alammenüüst Print ja seejärel klikkige nupul Advanced. Avanevas aknas tehke linnuke Print as Image kasti ja vajutage OK ning proovige uuesti printida.

Mida teha, kui standardi printimisel saadakse veateade ’’You have reached the quota of authorised prints, please contact EVS Customer Suppport" ja ühtegi korda pole veel printinud?

Probleemi saab lahendada järgmiselt:
1. Avage Adobe Reader
2. Valige seaded/Settings (klaviatuuril CTRL+K ).
3. Vasakust menüüst valige kategooria 'General' (Adobe Reader X) või 'Safety (Extended või Enhanced)' (Adobe Reader XI ja DC)
4. Eemaldage linnuke  'Activate protected mode at start-up' eest.
5. Pange Adobe Reader kinni ja avage standard uuesti. Proovige uuesti printida.

Miks ei õnnestu standardit kahepoolselt printida?

FileOpen’i tarkvaraliides ei piira kahepoolselt printimist, küll aga piirab võimalust muuta printeri seadeid Adobe Acrobat Readeri printimise aknas. Kui teie printeri seadetes on määratud vaikimisi valikuks ühepoolne printimine, siis seda printimise käigus muuta ei saa. Kui muuta printeri vaikimisi valikutes eelistuseks kahepoolne printimine, siis saab standardeid kahepoolselt printida.

Windowsi operatsioonisüsteemis saab printeri vaikimisi valikuid muuta järgmiselt:

Valida Start menüüst Settings > Devices > Printers and scanners > valida vastava printeri juures käsklus Manage > valida Printing preferences. Ilmuvast menüüst saab valida vaikivaks printimisviisiks kahepoolne printimine.

NB! Seadete muutmiseks võib teil vaja olla administraatori õigusi.

Miks ei õnnestu värviliselt printida?

FileOpeni tarkvaraliides ei piira printimisel kasutatavaid värvivalikuid, küll aga piirab see võimalusi muuta printeri seadeid Adobe Acrobat Readeri printimise aknas. Kui teil on värviline printer ning te ei saa standardit värviliselt välja printida, on printeri seadetes vaikimisi valikuks määratud mustvalge trükk. Kui muuta printeri vaikimisi valikutes eelistuseks värviline printimine, siis saab standardeid värviliselt printida.

Windowsi operatsioonisüsteemis saab printeri vaikimisi valikuid muuta järgmiselt:

Valida Start menüüst Settings > Devices > Printers and scanners > valida vastava printeri juures käsklus Manage > valida Printing preferences. Ilmuvast menüüst saab valida vaikivaks printimisviisiks värviline printimine.

NB! Seadete muutmiseks võib teil vaja olla administraatori õigusi.

Printisin ainult paar lehekülge ja üritades uuesti printida annab arvuti teate, et olete ületanud lubatud printimiste arvu. Kas peab standardi uuesti ostma või saab tekkinud olukorda kuidagi lahendada?

FileOpeni tarkvaraliides loeb ka osalist väljatrükki ühe kasutatud printimise korrana. Seega tuleks kogu tekst korraga välja trükkida. Kui siiski on kogemata juhtunud, et olete sellisel viisil oma printimise korrad ära kasutanud, tuleks võtta ühendust EVS klienditeenindusega, kas e-kirja teel standard@evs.ee või telefoni teel 60 55 060.

Pärast standardi allalaadimist ja salvestamist tuleb ette kiri, et olete lubatud printimiste arvu (2) ületanud, kuigi standardit ei ole veel kordagi välja trükitud. Mida peaksin edasi tegema?

Kui te ei ole ühtegi väljatrükki teinud, on tegemist tõrkega teie arvuti ja meie süsteemi vahelises infovahetuses. Sellisel juhul võtke ühendust EVS klienditeenindusega, kas e-kirja teel standard@evs.ee või telefoni teel 60 55 060.

Rohkem küsimusi ja vastuseid leiab ka FileOpeni kodulehelt Troubleshooting FAQ.