Uue ISO tehnilise komitee “Digiturundus” asutamisettepanek
Kaspars Grinvalds/Shutterstock.com
Hiina standardimisorganisatsioon SAC on teinud ettepaneku asutada uus ISO tehniline komitee “Digiturundus” (Digital marketing).
Digiturundus hõlmab uue meedia või digitaaltehnoloogia kasutamist turundus-ja ärieesmärkide saavutamiseks. Ettepaneku kohaselt võib digitaalturundus lihtsustada tarbijate jaoks toodete, teenuste ja kaubamärkide kohta teabe hankimist ning pakub traditsioonilise turundusega võrreldes eeliseid, nagu madalamad kulud, suurem ROI (tasuvusanalüüs), mõõdetavus ja isikupärastamine.
Komitee eesmärgiks on pakkuda digiturundusega tegelevatele organisatsioonidele ja spetsialistidele terminoloogia, nõuete, juhiste, tavade, tööriistade ja meetodite standardeid.
Loodav tehniline komitee aitab:
- Pakkuda ühtseid juhiseid ülemaailmse digiturunduse valdkonna ühiseks arendamiseks ja edendada ettevõtete koostööd riikide vahel,
- Reguleerida digiturunduse praktikute käitumist, vältida sobimatut käitumist nagu andmete väärkasutamine ja valeteabe levitamine, ning parandada valdkonna üldist eetilist taset,
- Parandada digiturunduse valdkonna üldist kvaliteeditaset ning vähendada madala kvaliteediga, petturlikke ja kahjulikke tavasid, suurendades seeläbi kogu valdkonna mainet ja jätkusuutlikust,
- Ergutada konkurentsi ja innovatsiooni digiturunduse valdkonnas, pakkuda organisatsioonidele selgeid eeskirju ja raamistikke ning juhtida nende arengut kõrgemate kvaliteedistandardite suunas,
- Aidata tarbijatel, ettevõtetel ja teistel sidusrühmadel digiturunduses enesekindlamalt osaleda, aidates uute tehnoloogiatega kohaneda ning luues usaldusväärse digitaalturunduse keskkonna.
Esialgne planeeritavate koostatavate standardite loetelu on järgmine:
- Digital marketing — Vocabulary (Deliverable type: IS)
- Digital marketing — Principles and framework (Deliverable type: IS)
- Digital marketing — Live streaming marketing (Note: Maintenance of ISO/IWA 41:2023) (Deliverable type: TS)
- Digital marketing — Search Engine Optimization (SEO) marketing (Deliverable type: TS)
- Digital marketing — Pay-per-Click Advertising (PPC) marketing (Deliverable type: TS)
- Digital marketing — Social media marketing (Deliverable type: TS)
- Digital marketing — AI marketing (Deliverable type: TS)
- Digital marketing — Analytics indicators and measurement (Deliverable type: IS)
- Digital marketing — Hybrid marketing strategy (Deliverable type: TR)
- Digital marketing — Transformation of digital marketing management (Deliverable type: TR)
EVS ootab Eesti huvi osas sisendit hiljemalt 2. oktoobriks 2024. Osalemine Euroopa ja rahvusvahelistes tehnilistes komiteedes on võimalik Eesti Standardimis- ja Akrediteerimiskeskuse vahendusel olemasoleva või uue Eesti komitee kaudu.
Huvi ja täiendava teabe saamiseks on kontaktisik Heili Ruus.